Optimalizace cenotvorby a reklamy v elektronické komerci – Ing. Tomáš Langr
Ing. Tomáš Langr
Master's thesis
Optimalizace cenotvorby a reklamy v elektronické komerci
Optimization of pricing and advertising in e-commerce
Abstract:
V této práci se zabýváme aplikacemi optimalizace v internetovém obchodu. V práci je představen teoretický základ optimalizace a ukázka vybraných algoritmů pro řešení optimalizačních úloh. Zabýváme se stanovením optimálních cen s cílem maximalizovat užitek a vybíráním nejužitečnějších marketingových kanálů pro reklamu.Abstract:
In this work, we deal with optimization applications in e-commerce. The thesis presents the theoretical basis of optimization, a sample of selected algorithms for solving op- timization tasks. We deal with determining optimal prices to maximize benefits and choosing the most useful marketing channels for advertising.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 1. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hi9yt/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2024
- Supervisor: Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D.
- Reader: Ing. Michaela Kecskésová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Mathematical and Statistical Methods in Economics / Mathematical and Statistical Methods in Economics
Theses on a related topic
-
Optimalizace marketingového mixu konkrétního podniku
Monika Kolodziejová -
Optimalizace marketingového mixu ve společnosti Data Servis s.r.o.
Václav Poledník -
Optimalizace marketingového mixu s využitím teorie her
Dinara Yusupova -
Optimalizace marketingového mixu prostřednictvím teorie her
Vlada Iakovleva -
Optimalizace marketingového mixu s využitím teorie her
Petr Cingr -
Optimalizace prvků marketingového mixu provozu zakázkové výroby nábytku
Petra Widenková -
Optimalizace prvků marketingového mixu ve vybrané firmě
Jaroslava Nováková -
Optimalizace marketingového mixu prostřednictvím teorie her
Maksim Bataev