Bc. Sabina Hermochová

Master's thesis

Marketingová komunikace kin v online prostředí: komparace artových kin a multiplexů

Marketing communication of cinemas in online enviroment: comparison of arthouse cine-mas and multiplexes
Abstract:
Diplomová práce se věnuje marketingové komunikaci kin se zaměřením na online prostředí. Cílem práce je analýza marketingového komunikačního mixu trojice artových kin (Kino Aero, Bio Oko a Univerzitní kino Scala, která jsou nejnavštěvovanějšími klasickými kiny u nás a odpovídají definici artového kina) a trojice multiplexů (Cinema City, CineStar a Premiere Cinemas). Následná komparace online marketingových …more
Abstract:
The purpose of this diploma thesis was to analyse the marketing communication mix of cinemas with a focus on the online environment. The subject of the research were arthouse cinemas Bio Oko, Aero and Univerzitní kino Scala and multiplexes Cinema City, CineStar and Premiere Cinemas. The selection of cinemas was based on how the cinema meets the definition for the classification. Film festivals were …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 5. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2021
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta