Bc. Kristýna Stejskalová

Master's thesis

Sprachliche Analyse der Werbeslogans von pharmazeutischen Firmen und Vorschläge ihrer Übersetzungen ins Deutsche

linguistic analysis of advertising slogans of pharmaceutical companies and suggestions of their translations into German
Abstract:
This thesis deals with advertising slogans from the field of medicine and pharmacy. The theoretical part concerns itself with advertising strategies, its language and its effect on the recipients. The advertising-language is described in connection with other elements like images, music etc. A short part is dedicated to translatability of wordplays. In the practical part there are translations of the …more
Abstract:
Diplomová práce se zabývá reklamními slogany z oblasti medicíny a farmacie. V teoretické části jsou projednávány strategie reklamy, jazykové prostředky, které reklama používá, její působení na recipienty a případné zákazníky. Jazyk reklamy je popisován v souvislosti s dalšími prvky, jako je hudba, obrázky a další. Také je krátce zmíněna otázka překladu a přeložitelnosti slovních hříček. Praktická část …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. Milada Bobková, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Iva Zündorf, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta