Rolle der Gefühle der Schüler im Deutschunterricht – Bc. Cornelia Rampulová
Bc. Cornelia Rampulová
Master's thesis
Rolle der Gefühle der Schüler im Deutschunterricht
Feelings role of pupils in teaching German language
Abstract:
This dissertation thesis deals with the role of the feelings of students in teaching German language and examines its size and importance in teaching. The theoretical part will become acquainted with the attendance of psychology in teaching and explains the importance of motivation and individual feelings, occurring in education, and we will see their importance. We also concentrate on the learner …moreAbstract:
Tato diplomová práce řeší roli pocitů u žáků ve výuce německého jazyka a zkoumá její velikost a důležitost ve výuce. V teoretické části práce se seznámíme s psychologickými aspekty výuky a objasníme si význam motivace i jednotlivých pocitů, vyskytujících se ve výuce, a zjistíme jejich důležitost. Dále se zaměříme, jak na žáka ve výuce, tak i na učitelovu osobnost a roli ve výuce a popíšeme vhodné podmínky …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/olk1m/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Motivační pohybové aktivity ve výuce ruského jazyka na druhém stupni ZŠ
Petra Kozáková -
Didaktická hra jako prostředek ke zvýšení motivace žáků v hodinách přírodovědy
Tereza CHAUTUROVÁ -
Stres ve výuce německého jazyka
Jakub Joanovič