Bc. Lucie Minářová
Bachelor's thesis
Nákupní chování
Buying behaviour
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na nákupní chování, podporu prodeje a cenové úpravy. Teoretická část se zabývá nákupním chováním, faktory, které jej ovlivňují, podporou prodeje, marketingovým pojmem merchandising a jemu blízkými metodami a pojmy. Praktická část se zaměřuje na konkrétní využití metod merchandisingu a vyhodnocení nákupního chování na základě pozorování a kvantitativního výzkumu v nejmenovaném …moreAbstract:
The thesis deals with buying behavior, sales promotion and price adjustments. The theoretical part deals with the shopping behavior, factors that affect it, sales promotion, marketing term „merchandising“ and also methods and terms, which are related to merchandising. The practical part is focused on concrete use of the merchandising methods and evaluating shopping behavior based on observation and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zq879/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2016
- Supervisor: doc. Ing. Alena Klapalová, Ph.D.
- Reader: Ing. Ladislava Kuchynková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské akce a jejích vliv na nákupní chování
Kamila Paulová -
Gender Differences in Response to Sales Promotion
Maryna Solilyak -
Nákupní chování spotřebitele na vybraném trhu
Adéla Maixnerová -
Slevy a nákupní chování současného spotřebitele
Ivana Eliášová -
Spotřebitelské chování a consumer promotion
Tereza JANKOVÁ -
Vliv marketingového mixu na nákupní chování zákazníků
Martin Kolovratník -
Vliv sezónních nabídek prodejců na nákupní chování spotřebitele
Magdaléna Kolářová -
Effectiveness of Sales Promotion Tools in the FMCG Sector
Lucie Müllerová