Kulturní aspekty mezinárodní marketingové komunikace společností L'Oréal a Oriflame – Petra Kredatusová
Petra Kredatusová
Master's thesis
Kulturní aspekty mezinárodní marketingové komunikace společností L'Oréal a Oriflame
Cultural aspects of international marketing communications companies L'Oréal and Oriflame
Abstract:
Diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a jejich vlivem na použití marketingových nástrojů konkrétních společností na různých trzích. Práce hodnotí, jakým vlivem se podílí kulturní prostředí na komunikaci společností se spotřebiteli. Analyzovány jsou webové stránky společnosti L'Oréal a webové stránky vybraných značek spotřební kosmetiky pod společnost L'Oréal spadající, a to pro americký …moreAbstract:
This thesis is focused on cultural differences and their influence on the usage of marketing tools of specific companies in various markets. The thesis evaluates the effect of the cultural environment on companies' communications with consumers. There are analyzed American, Indian and Chinese websites of cosmetics company L'Oréal and websites of selected brands of consumer cosmetics that come under …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 1. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44940
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2015
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Pavel Štrach
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44940
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Perception in Intercultural Communication
Kateřina Šánková -
Role of intercultural communication in hospitality industry: Swiss hospitality meeting the culture of the Gulf State
Vazifa Imanova -
Culture Shock as a Barrier to Intercultural Business Communication
Lujza Čajková -
Selected Barriers in Intercultural Business Communication
Alžběta Omelková -
Nonverbal communication as a part of intercultural communication - Great Britain and Japan
Petra ŠMÍDOVÁ -
Intercultural communication: "Careers" at websites of Czech and British banks
Vojtěch MOTL -
Intercultural communication: expressing individuality and collectivity in Czech and South African presidential speeches
Nikola SIKOROVÁ -
Intercultural communication: Expressing certainty in Czech and British political speeches
Tereza INDRÁKOVÁ