Petra Kredatusová

Master's thesis

Kulturní aspekty mezinárodní marketingové komunikace společností L'Oréal a Oriflame

Cultural aspects of international marketing communications companies L'Oréal and Oriflame
Abstract:
Diplomová práce se zabývá kulturními odlišnostmi a jejich vlivem na použití marketingových nástrojů konkrétních společností na různých trzích. Práce hodnotí, jakým vlivem se podílí kulturní prostředí na komunikaci společností se spotřebiteli. Analyzovány jsou webové stránky společnosti L'Oréal a webové stránky vybraných značek spotřební kosmetiky pod společnost L'Oréal spadající, a to pro americký …more
Abstract:
This thesis is focused on cultural differences and their influence on the usage of marketing tools of specific companies in various markets. The thesis evaluates the effect of the cultural environment on companies' communications with consumers. There are analyzed American, Indian and Chinese websites of cosmetics company L'Oréal and websites of selected brands of consumer cosmetics that come under …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 1. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2015
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Pavel Štrach

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44940