Bc. Lucie Hrušková

Master's thesis

Psychologické aspekty zavádění nového produktu na trh

The New Product Launch Psychological Aspects
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou psychologických aspektů zavádění nového kosmetického produktu na trh. Cílem práce je vyhodnotit psychologický vliv jednotlivých složek marketingového mixu na nákupní rozhodování spotřebitele V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu 4 P (produkt, cena, distribuce a propagace), za použití odborné literatury a článků je charakterizován jejich …more
Abstract:
The thesis is concerned with an analysis of psychological aspects during establishment of new cosmetic product to the market. The theoretical part describes particular components of marketing mix 4 P (product, price, place, promotion) using technical literature and articles and the psychological impact on purchasing behaviour is characterisied . The practical part compares particular product of dm …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2015
  • Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
  • Reader: PhDr. Marie Koubová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní