Psychologické aspekty zavádění nového produktu na trh – Bc. Lucie Hrušková
Bc. Lucie Hrušková
Master's thesis
Psychologické aspekty zavádění nového produktu na trh
The New Product Launch Psychological Aspects
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou psychologických aspektů zavádění nového kosmetického produktu na trh. Cílem práce je vyhodnotit psychologický vliv jednotlivých složek marketingového mixu na nákupní rozhodování spotřebitele V teoretické části jsou popsány jednotlivé složky marketingového mixu 4 P (produkt, cena, distribuce a propagace), za použití odborné literatury a článků je charakterizován jejich …moreAbstract:
The thesis is concerned with an analysis of psychological aspects during establishment of new cosmetic product to the market. The theoretical part describes particular components of marketing mix 4 P (product, price, place, promotion) using technical literature and articles and the psychological impact on purchasing behaviour is characterisied . The practical part compares particular product of dm …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/gpc40/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2015
- Supervisor: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
- Reader: PhDr. Marie Koubová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Analysis of Purchasing Behaviour on the Natural Cosmetics Market
Lucie Růžičková -
Purchasing Behaviour of Generation Z within Cosmetics Industry in the Czech Market
Veronika Medková -
An investigation of the influence of consumers‘ shopping orientations and gender differences on online purchasing behaviour in the apparel sector
Monika Matyó -
Privátní značka a chování spotřebitele
Jaroslava Bařinová -
Spotřební chování s ohledem na privátní značky
Magdalena Tylšová -
Analýza spotřebitelského chování k privátním značkám potravin na českém trhu
Kateřina RYŠKOVÁ -
Vybrané privátní značky prodávané maloobchodními řetězci
Anna Volfová -
Chování spotřebitele na trhu privátních značek
Terezie Barančicová