Bc. Kateřina Ševčíková

Master's thesis

Teaching Approaches of Language School Teachers in Relation to Dyslexic Students

Teaching Approaches of Language School Teachers in Relation to Dyslexic Students
Abstract:
Tato diplomová práce si klade za cíl zjistit povědomí, zkušenosti a využívání praktických intervencí učiteli jazykových škol ve prospěch dyslektických studentů. V první části jsou shrnuta teoretická východiska pro porozumění projevům dyslexie, jejich vliv na učení se cizímu jazyku a možné zásahy ve výuce angličtiny jako cizího jazyka u studentů s dyslexií. V praktické části je nejdříve uvedeno srovnání …more
Abstract:
This diploma thesis aims to investigate the awareness, experience and application of practical interventions of language school teachers with regard to the needs of dyslexic learners. In the first part, there are summarized theoretical standpoints for understanding the manifestations of dyslexia, their impact on foreign language learning and possible interventions in teaching English as a foreign language …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2013
  • Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta

Masaryk University

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy