Ing. Tereza Novotná

Bachelor's thesis

Barva a její vliv na prodejnost zboží a uspokojení spotřebitele. Na příkladu léku

Colour and it’s influence on good saleability and consumer’s satisfaction. For example drugs
Abstract:
Práce pojednává o významu barev a jejich vnímání spotřebiteli. Zaměřuje se na oblast vztahu spotřebitele k léku. Nejen předepsaného lékařem, ale i volně prodejného. Na trhu je skoro 40 % volně prodejných léků, a je pravděpodobné, že barva obalu a barva samotné tablety, může příznivě nebo nepříznivě ovlivnit potencionálního zákazníka. Z výchozí teorie barev a jejich vnímání je vytvořen předpoklad, že …more
Abstract:
The work disserts on the importance of colours and their consumer’s perception. It has been focusing on the area related to drug consumers. Not only prescribed by a doctor, but also of the over-the-counter. There are nearly 40% of over-the-counter medications on the market and it is likely that a cover colour and a colour of the tablet itself can positively or negatively influence the potential customer …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: MUDr. Renata Mejtská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní