Barva a její vliv na prodejnost zboží a uspokojení spotřebitele. Na příkladu léku – Ing. Tereza Novotná
Ing. Tereza Novotná
Bachelor's thesis
Barva a její vliv na prodejnost zboží a uspokojení spotřebitele. Na příkladu léku
Colour and it’s influence on good saleability and consumer’s satisfaction. For example drugs
Abstract:
Práce pojednává o významu barev a jejich vnímání spotřebiteli. Zaměřuje se na oblast vztahu spotřebitele k léku. Nejen předepsaného lékařem, ale i volně prodejného. Na trhu je skoro 40 % volně prodejných léků, a je pravděpodobné, že barva obalu a barva samotné tablety, může příznivě nebo nepříznivě ovlivnit potencionálního zákazníka. Z výchozí teorie barev a jejich vnímání je vytvořen předpoklad, že …moreAbstract:
The work disserts on the importance of colours and their consumer’s perception. It has been focusing on the area related to drug consumers. Not only prescribed by a doctor, but also of the over-the-counter. There are nearly 40% of over-the-counter medications on the market and it is likely that a cover colour and a colour of the tablet itself can positively or negatively influence the potential customer …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2010
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/d0x3y/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
- Reader: MUDr. Renata Mejtská
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVOTNÁ, Tereza. \textit{Barva a její vliv na prodejnost zboží a uspokojení spotřebitele. Na příkladu léku}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2010. Available from: https://theses.cz/id/byqtvt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Purchase Involvement in Consumer Decision Making: How University Students Buy Low- and High-risk Products
Denisa Valsová -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova -
Spotřebitelské chování a consumer promotion
Tereza JANKOVÁ -
Psychology of decision making: Effect of learning, end-effect, cheap talk, and other variables influencing decision making in the Prisoner’s Dilemma game
Štěpán Veselý -
The Influence of Digital Marketing and Social Media Algorithms on Consumer Decision-Making Processes in the E-commerce Sector
Arun Ronal Antony -
Determining the level of decision-making skills between students of the humanities and technical fields of study.
Tereza Hošťálková -
The Influence of Historical Analogies on Foreign Policy Decision Making: The Case of the Czech Radar Base
Petr Novotný -
Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour
Adriana Starostová