Bc. Ludmila SLIŽOVÁ
Master's thesis
Autorská kniha
Author book
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na tvorbu autorské básnické sbírky pro dospívajícího čtenáře. Teoretická část pojednává o situaci literární produkce poezie pro mládež v kontextu kvality výuky poezie na druhém stupni ZŠ a charakterizuje adolescentního čtenáře. Praktická část popisuje vznik samotné sbírky - myšlenkový koncept, proces tvorby textů, ilustrací a výsledné podoby knihy. Didaktická část obsahuje …moreAbstract:
This Master's thesis focuses on creating artist's poetry collection for adolescent readers. The theoretical part deals with literary production situation of poetry for adolescents in context of poetry teaching quality in upper primary school and it also characterizes a typical adolescent reader. The practical part describes a poetry collection creation - the thought process, the text creating process …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 6. 2021
Thesis defence
- Supervisor: ak. soch. Tomáš Chorý, ArtD.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
SLIŽOVÁ, Ludmila. Autorská kniha. Olomouc, 2021. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching at Higher Secondary School / UČJ-UVV
Theses on a related topic
-
Rozvoj tvůrčího psaní v primárním vzdělávání
Michaela Petrželová -
Podoby angažované poezie 20. a 21. století a její didaktické využití
Marie KONEČNÁ -
Poezie Karla Tomana
Lucie Kračmarová -
Tematika poezie Petra Hrušky
Vojtěch Černý -
Motivické dichotomie ve vybraných sbírkách současné české spirituální poezie
Markéta Mátlová -
Kyperská poezie a její specifika: Kostas Montis
Tereza Mokrošová
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights