Bc. Gabriela Tomková
Master's thesis
Error Correction in Spoken Practice
Error Correction in Spoken Practice
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá opravováním chyb při mluvení studentů v hodinách angličtiny. Práce představuje teoretické poznatky o chybě v učení jazyka – převážně cizích jazyků – a následně i opravování chyb, kterých se žáci při mluvení dopouští. Tyto poznatky jsou srovnány s výsledky internetového výzkumu mezi učiteli a studenty anglického jazyka v Brně, který probíhal v únoru a březnu roku 2013 …moreAbstract:
This diploma thesis deals with error correction in oral practice in English language classes. It presents and evaluates theoretical findings on error in language learning – particularly in second language acquisition – and the subsequent correction of errors made by learners in speaking. It compares these observations with the results of an online research among teachers and students of English in …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ad47p/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Linda Nepivodová
- Reader: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Application of communicative approach principles in English language teaching
Markéta Vysloužilová -
Communicative English Language Teaching in Czech Basic Schools
Barbora Třetinová -
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Markéta Bojanovská -
Role mateřského jazyka v koncepci komunikativní didaktiky a možnosti její realizace při výuce německého a anglického jazyka na základních školách v ČR
Veronika Husová -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Mobile Language Applications as Tools in Second Language Learning.
Filip Staněk -
The Role of Anxiety in Second Language Learning
Lenka Guńková -
Komunikační strategie úspěšných žáků v řečové dovednosti mluvení
Kateřina Sýkorová