Adam Kotaška
Bakalářská práce
Dialektika duchovního filmu
Duchovní aspekty filmu Zabitá neděle
Dialectics of the spiritual cinematography
Anotace:
Hlavním účelem této bakalářské práce je analyzovat film Zabitá neděle (1969) režisérky Drahomíry Vihanové jako film obsahující tzv. transcendentní styl. S využitím původního teoretického podloží a odborných postupů vypůjčených převážně z teoretického systému Paula Schradera, jiných koncepcí duchovního filmu a kontextu filosofických koncepcí zamýšlím odhalit síť transcendentních vztahů uvnitř formy …víceAbstract:
The main purpose of this treatise is to analyze the film A Squandered Sunday (1969) by director Drahomíra Vihanová as a film containing transcendental style. Using original theoretical background and critical tools primarily borrowed from Paul Schrader's theoretical system as well as from other conceptions of spiritual film and philosophical context I intended to uncover the transcendental pathways …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 5. 2010
- Vedoucí: Vladimír Suchánek
- Oponent: Adina Šefraná
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 4. 5. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Humanitní studia / Filozofie - Filmová věda
Práce na příbuzné téma
-
1. Teoretická část: Vyprázdněná narace a transcendentní styl ve filmech Lidskost a Jezero 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., režie
Jakub Zvoníček -
Teorie filmového rytmu Karen Pearlmanové
Mikuláš Svoboda -
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Transformace a strukturální rysy politické kinematografie
Aliaksandr Stelchanka -
Systém podpory Státního fondu kinematografie na výrobu českých celovečerních hraných filmů
Michaela Letochová -
Symbolika v díle Stanleyho Kubricka vs. konspirační teorie
Filip Neminarz -
Kinematografie Carlose Reygadase v kontextu jeho vzorů: Bressona, Tarkovského a Rosselliniho
Tomáš Klein -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil
Název
Vložil
Vloženo
Práva