Specifika v edukaci žáka s Aspergerovým syndromem v inkluzivním vzdělávání – Bc. Monika Brázdová
Bc. Monika Brázdová
Bachelor's thesis
Specifika v edukaci žáka s Aspergerovým syndromem v inkluzivním vzdělávání
Specification of the Education of a Pupil with Asperger's Syndrome in Inclusive Education
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl analyzovat specifika v edukaci žáka s Aspergerovým syndromem na běžné základní škole pomocí kvalitativního výzkumu. Je rozdělena do tří kapitol. První teoretická kapitola obsahuje tři podkapitoly, a to etiologii a charakteristiku Aspergerova syndromu, triádu postižení se zaměřením na Aspergerův syndrom a komplexní diagnostiku. Druhá kapitola teoretické části se věnuje …moreAbstract:
The bachelor thesis aims to analyze the specifics of education of a pupil with Asperger‘s syndrome in a mainstream basic school through qualitative research. The thesis is divided into three chapters. The first chapter of the theoretical part consists of three subsections, namely Etiology and Characteristics of Asperger‘s syndrome, a Triad of impairments with a focus on Asperger‘s syndrome and Comprehensive …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/j32yc/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2016
- Supervisor: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Pohled pedagogů s různou délkou praxe na výchovu a vzdělávání žáka s Apergerovým syndromem
Erika Zikmundová