Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami – Bc. Barbora Finková
Bc. Barbora Finková
Bachelor's thesis
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Communication of pupil with special educational needs
Anotácia:
Bakalářská práce se zabývá komunikační schopností u žáka s autismem a přidruženým mentálním postižením. Zahrnuje tři kapitoly, dvě teoretické a jednu praktickou obsahující výzkumné šetření. V teoretické části v první kapitole se pojednává o pervazivních vývojových poruchách, konkrétněji o autismu a jeho etiologii, projevech, diagnostice a přidruženému mentálnímu postižení. Druhá kapitola zahrnuje edukaci …viacAbstract:
Bachelor thesis deal with comunication skills of a student with autism and associated mental disability. It includes 3 parts, two theoretical and one practical containing research investigation. In the theoretical, the first chapter is about pervasive developmental disorders, specifically autism and its etiology, manifestation, diagnostics and assicoated mental disability. The second part includes …viacKľúčové slová
komunikace autismus mentální postižení alternativní a augmentativní komunikace výměnný obrázkový komunikační systém osoba se speciálními vzdělávacími potřebami communication autism mental disability alternative and augmentative communication interchangeable picture communication systém human with special educational needs
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ovcrb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2020
- Vedúci: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / odbor:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Práce na příbuzné téma
-
Kvalita a rozvoj komunikačních dovedností osob se souběžným sluchovým a mentálním postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením
Eva Smištíková -
Retrospektivní zhodnocení zkušeností se vzděláváním v rámci školského systému z pohledu dospělých osob se zrakovým postižením
Radek HUŠTAN -
Posouzení parametrů technických specifikací pro interoperabilitu týkajících se přístupnosti železničního systému Unie pro osoby se zdravotním postižením a osoby s omezenou schopností pohybu a orientace na vybrané železniční stanici
Tomáš Nešetřil -
Zaměstnávání osob se sluchovým postižením v České republice
Dominika Graupnerová -
Systém vzdělávání osob se sluchovým postižením v ČR
Lenka Neubauerová -
Zvyšování finanční gramotnosti u osob se sluchovým postižením
Veronika Landová -
Profesní uplatnění osob se sluchovým postižením
Martina Soldánová -
Role asistenta pedagoga ve vzdělávacím procesu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni ZŠ
Dominika Vlčková