Multikulturní výchova v rámci občanské výchovy (Romové) – Mgr. Marcela Havelková
Mgr. Marcela Havelková
Master's thesis
Multikulturní výchova v rámci občanské výchovy (Romové)
Multiculture education in terms of civics (Romany people)
Abstract:
Diplomová práce se zabývá průřezovým tématem Multikulturní výchova a jeho využitím ve výuce občanské výchovy. Teoretická část popisuje život a kulturu Romů. Praktická část obsahuje metodické náměty, které lze využít v hodinách občanské výchovy.Abstract:
The main theme of this Thesis is cross-section of Multiculture education and the usage in civics. Theory part of this thesis is focused on life a the culture of Romany. Second part (practice part) includes guidelines which can be used when teaching Civics.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 1. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/l6puw/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 2. 2009
- Supervisor: PhDr. Radovan Rybář, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in Civics
Theses on a related topic
-
Metodické náměty pro předškolní vzdělávání motivované enviromentální výchovou
Jana Procházková -
Metodické náměty pro zvýšení atraktivity tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Nikola HUMPLÍKOVÁ -
Metodické náměty pro předškolní vzdělávání motivované přírodou
Zuzana Nečasová -
Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání praktická škola jednoletá z pohledu učitelů a žáků
Marie Brabcová -
Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program a výuka informatiky na střední škole
Michaela MADAJOVÁ -
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
Barbora NERMUŤOVÁ -
Vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání
Tereza FEBROVÁ -
Differentiated implementation in the EU: A comparative case study of the Marine Strategy Framework Directive in Ireland and the Netherlands
Eimear Willett