Islám a islamismus v českých učebnicích pro ZŠ a SŠ – Dominika VINCOURKOVÁ
Dominika VINCOURKOVÁ
Bakalářská práce
Islám a islamismus v českých učebnicích pro ZŠ a SŠ
Islam and islamism in the Czech textbooks for elementary and secondary schools
Anotace:
Práce je zaměřena na obsahovou analýzu vybraných učebnic zeměpisu, občanské výchovy a dějepisu ve vztahu k pojmům "islám" a "islamismus". Zjišťuje, do jaké míry jsou tyto pojmy zastoupeny v jednotlivých učebnicích, jak vhodně jsou definovány a zda je toto téma podpořeno jinými edukačními prostředky (obrázky, kontrolní úlohy).Abstract:
The thesis is focused on the content analysis of selected textbooks of geography, civil education and history in relation to the terms "Islam" and "Islamism". It finds out to what extent these concepts are represented in individual textbooks, how they are appropriately defined and whether this topic is supported by other educational means (pictures, control tasks).
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2020
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: RNDr. Miloš Fňukal, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
VINCOURKOVÁ, Dominika. Islám a islamismus v českých učebnicích pro ZŠ a SŠ. Olomouc, 2020. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Přírodovědecká fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Přírodovědecká fakultaUNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI
Přírodovědecká fakultaBakalářský studijní program / obor:
Matematika / Matematika - Geografie
Práce na příbuzné téma
-
Kritika učebnice občanské výchovy z pohledu opozičních diskurzů
Adam Tomek -
Historický vývoj obsahu a cílů občanského vzdělávání a jejich promítání do učebnic občanské výchovy
David Svoboda -
Komparace učebnic občanské výchovy v České republice a USA
Jana Přibylová -
Tematika kyberšikany v rámci občanské výchovy na ZŠ
Lucie Vítová -
Současná grafická úprava učebnic občanské výchovy pro základní školy, tvorba vlastního grafického návrhu učebnice
Markéta Matysová -
Analýza didaktické vybavenosti učebnic občanské výchovy pro 9. ročník základní školy
Jan Loskot -
Jak s výukou dějepisu? O čem svědčí české a slovinské učebnice dějepisu devadesátých let dvacátého století
Zdeněk Tomšů -
Učebnice dějepisu v 70. a 80. letech 20. století v Československu a Německé demokratické republice
Vít Funk
Název
Vložil
Vloženo
Práva