Dojížďka obyvatel za nákupy zboží denní potřeby – Bc. Vendula Večeřová
Bc. Vendula Večeřová
Master's thesis
Dojížďka obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Commuting of residents to buy daily necessities
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá dojížďkou obyvatel za nákupy zboží denní potřeby. Cílem byla identifikace praktik obyvatel vybraných venkovských obcí v Jihomoravském kraji při obstarávání nákupů. Pro výzkum byly zvoleny tři obce různé velikosti. Výzkum byl založen na dotazníkovém šetření mezi obyvateli vybraných obcí a dotazníkovém šetření se zástupci obecních úřadů vybraných obcí. Dále bylo provedeno …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the commuting of residents for shopping for daily necessities. The aim was to identify the practices of the residents of selected rural municipalities in the South Moravivan region when making purchases. Three municipalities of different sizes were chosen for the research. The research was based on a questionnaire survey among residents of selected municipalities and a …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Zdeněk Šilhan, Ph.D.
- Reader: Ondřej Konečný, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEČEŘOVÁ, Vendula. \textit{Dojížďka obyvatel za nákupy zboží denní potřeby}. Online. Master's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Regional Development and International Studies. 2023. Available from: https://theses.cz/id/cc5lkf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Fakulta regionálního rozvoje a mezinárodních studiíMendel University in Brno
Faculty of Regional Development and International StudiesMaster programme:
Regional Development
Theses on a related topic
-
An investigation of the influence of consumers‘ shopping orientations and gender differences on online purchasing behaviour in the apparel sector
Monika Matyó -
Vliv socioekonomických charakteristik vybraných obcí na dojížďku obyvatel za nákupy zboží denní potřeby
Sára Henešová -
Art and Craft and Industry - Inkluze v předmětu denní potřeby
Vít DVOŘÁK -
Projevy potřeby moci u tělesně postižené osoby v Centru denních služeb
Martina Suková -
Analysis of new retail business formats & Development Strategy Analysis of Yonghui Superstores new retail business
Xin Yao Lu -
Retail development 4.0
Yang Yang -
Customer perception of retail marketing strategies
Bishal Debbarma -
Fúze v travel retail
Daniela Rakušanová