Bc. Barbora Blažejovská
Master's thesis
Marketing cílený na děti
Marketing aimed at children
Abstract:
Cílem diplomové práce, která nese název: „Marketing cílený na děti“ je popsat nákupní chování dětí a zhodnotit jak děti reklamu vnímají. Teoreticko-metodologická část práce charakterizuje marketing a marketingovou komunikaci a přibližuje problematiku marketingu zacíleného na děti. V aplikační části je proveden vlastní výzkum s dětmi ze dvou různých základních škol pomocí dotazníkového šetření. Každá …moreAbstract:
The aim of the thesis, which bears the title: "Marketing aimed at children" is to describe the purchasing behavior of children and to assess how children perceive advertising. Theoretical - methodological part describes marketing and marketing communications and brings the issue of marketing aimed at children. In the application part is done personal research with children from two different elementary …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/l4ne6/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Ondřej Pešek
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Reklama na internetu
Adriana Hrušková -
Marketingový výzkum- mystery shopping/ Marketing research- mystery
Karolína Vaňková -
Marketingový výzkum trhu bezlaktózových potravin; Marketing research of lactose-free foods
Simona Valášková -
The new role of market research (qualitative and quantitative) in digital environment and its role in developing efficient Internet marketing
Jakub Kučera -
Použití marketingového výzkumu vybrané firmy v některých speciálních oblastech (výzkum celkové tržní situace, výzkum vnímání okolí firmy, produktu, ceny, distribuce, propagace, preference vlastností výrobků, apod.)
Lucie Chrástecká -
Role and significance of market research in all stages of development of efficient advertisement campaign
Alexandra Kargapolova -
Marketingový výzkum v oblasti spotřebitelského chování
Mária Gregušová -
Marketingový výzkum pro společnost JUST CS, a. s.
Marie Benešová