Pavel Jašek

Doctoral thesis

Application of Customer Lifetime Value Model in Marketing Management of E-commerce

Využití modelu celoživotní hodnoty zákazníka v rámci řízení výkonnosti maloobchodních společností
Abstract:
Celoživotní hodnota zákazníka (CLV) je jedna z cest pro posílení konkurenceschopnosti díky svému zaměření na odhad budoucí hodnoty jednotlivých zákazníků. Disertační práce navrhuje novou metodu pro využití modelu CLV v rámci řízení výkonnnosti maloobchodních e-commerce společností. Tato metoda přispívá třem cílům zúčastněných stran: zhodnocení vhodnosti modelování hodnoty zákazníků k cílům společnosti …more
Abstract:
Customer Lifetime Value (CLV), the present value of the future net cash flows associated with a particular customer, is considered as one of the ways to increase competitive advantage. This thesis proposes a new method to utilize CLV models in the marketing management of retail e-commerce in Central Europe. The method focuses on 3 stakeholder goals: firstly a self-assessment of the needs for Customer …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2019
  • Supervisor: Ota Novotný
  • Reader: Václav Stříteský, Marek Nekvasil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/77332