Bc. Hana LÖFFELMANNOVÁ

Master's thesis

Programy zacházení s odsouzenými ženami jako základ resocializačního procesu

Treatment programs dealing with female prisoners as a basis for re-socialization process
Abstract:
Cílem diplomové páce je pomocí kvalitativního a kvantitativního výzkumu ověřit, že kvalitní programy zacházení slouží jako základ dobrého resocializačního procesu. Tyto programy ovlivňují možnosti odsouzených žen začlenit se zpět do společnosti po propuštění z výkonu trestu. Znalosti a dovednosti získané ve věznici pomohou odsouzeným při hledání zaměstnání, při navazování mezilidských kontaktů a k …more
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to evaluate and verify by means of qualitative and quantitative research that quality treatment programs serve as a good basic for re-socialization process. These programs affect the chances of female prisoners to integrate back into society after their release from prison. Knowledge and skills gained in prison help the inmates to find employment, help in establishing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 3. 2012
Accessible from:: 29. 3. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Gabriela Slováková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LÖFFELMANNOVÁ, Hana. Programy zacházení s odsouzenými ženami jako základ resocializačního procesu. Brno, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 29.3.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 29. 3. 2012 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe

Tomas Bata University in Zlín

Faculty of Humanities

Master programme / field:
Specialization in pedagogy / Social pedagogy