Komparace pojetí a realizace inkluze u žáků se SVP ve Finsku a České republice – Bc. Adéla Šmukařová
Bc. Adéla Šmukařová
Diplomová práce
Komparace pojetí a realizace inkluze u žáků se SVP ve Finsku a České republice
Comparison of the conception and implementation of inclusion of pupils with SEN in Finland and the Czech Republic
Anotace:
Diplomová práce pojednává o pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání a přináší jejich srovnání ve Finsku a České republice. Práce je rozdělena do čtyř kapitol, z nichž tři jsou teoretické. První kapitola přináší historii a terminologické vymezení pojmů inkluze a integrace a legislativní rámec, kde je popsán žák se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP), individuální vzdělávací plán (IVP) a asistent …víceAbstract:
The diploma thesis deals with a conception and implementation of inclusive education and compares Finland and the Czech Republic. Thesis is divided into four chapters, three of them are theoretical. The first chapter introduces history and terminological definition of the words inclusion and integration and also the legislative framework describing a pupil with special education needs (SEN), individual …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2012
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/czg6s/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 6. 2. 2013
- Vedoucí: PhDr. Mgr. Helena Vaďurová, Ph.D.
- Oponent: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství speciální pedagogiky pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Základní školy s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami se zaměřením na žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí a na romské žáky
Rostislav Maršálek -
Srovnání vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu a ve škole pro žáky se zrakovým postižením
Anna Ferdinandová -
Emoční vztah žáku základní školy k tělesné výchově se začleněným žákem se speciálními vzdělávacími potřebami
Klára HOROVÁ -
Kompetence učitelů 1. stupně ZŠ k práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a žáky nadanými
Veronika SCHÖPFEROVÁ -
Komparace legislativních a koncepčních dokumentů České republiky, Francie a provincie Québec se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními potřebami
Edita BOURRIEZ -
Zajištění péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami na základní škole se zaměřením na předmět speciálně pedagogické péče.
Daniela CHMELOVÁ -
Možnosti efektivní komunikace se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí ZŠ
Lucie ŠKUTOVÁ -
Specifika práce se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školní družině
Veronika POKORNÁ