Nacionalismus a identita volyňských Čechů – Bc. Luděk Jirka
Bc. Luděk Jirka
Diplomová práce
Nacionalismus a identita volyňských Čechů
Nationalism and Identity of Volhynian Czechs
Anotace:
Tato práce se zabývá identitou a nacionalismem volyňských Čechů v orálně-historickém výzkumu. Věnuje se analýze narací o příchodu Čechů na Volyň, o měnících se režimech v letech 1921-1945 a o příchodu volyňských Čechů do Československa.Abstract:
This work is dealing with identity and nationalism of volhynian Czechs in oral history research. The analyse is dedicated to narrations about the arrival of the Czechs to Volhynia, about regimes in 1921-1945 and about the arrival of volhynian Czechs to Czechoslovakia.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 3. 2012
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 4. 6. 2012
- Vedoucí: prof. PhDr. Leoš Šatava, CSc.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Jirka, Luděk. Nacionalismus a identita volyňských Čechů. Pardubice, 2012. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáMagisterský studijní program / obor:
Sociologie / Sociální antropologie
Práce na příbuzné téma
-
Sovětský disent - hudební a literární zrcadlo režimu ve vybraném období
Ondřej PLATZER -
Baťovy závody, batismus a Sovětský svaz v letech 1918-1938. Konfrontace a kontakty na pozadí specifik československo-sovětských hospodářských vztahů.
Martin Marek -
Sovětský disent hudební a literární zrcadlo režimu ve vybraném období
Ondřej PLATZER -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Etnické složení obyvatelstva SSSR: Sovětská identita versus etnická identita
Yevgeniya Boychenko -
BRST symetrie a Wardova identita v QED s 't Hooftovou-Veltmanovou kalibrací
Martina Bártová -
Hudba a identita: Spôsob utvárania identity medzi nasledovníkmi Žiarislava
Michal Puchovský -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová