Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer – Mgr. Veronika Patočková, Ph.D.
Mgr. Veronika Patočková, Ph.D.
Doctoral thesis
Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer
Headlines in advertisements of German women’s and men’s magazines from the linguistic point of view
Abstract:
The doctoral thesis focuses on headlines in advertisements of German women’s and men’s magazines from the linguistic point of view. The theoretical part of the thesis addresses an overview of advertising specifics and the specific language of advertising and explanation of key concepts, regarding especially the advertisement structure, the headline itself and its structure, the language of advertising …moreAbstract:
Předkládaná disertační práce se z lingvistického hlediska zabývá titulky reklam ve vybraných německých časopisech pro ženy a pro muže. V teoretické části je pozornost věnována především představení specifik reklamy a jejího jazyka, dále pak objasnění klíčových pojmů, které se týkají struktury reklamního inzerátu, charakteristiky reklamního titulku, jazyka reklamy, genderových stereotypů a časopisů …moreKeywords
reklama tištěný inzerát jazyk reklamy reklamní titulek německé časopisy časopisy pro ženy časopisy pro muže lingvistická analýza syntax lexika stylistika design textu typografie genderové stereotypy advertising advertisement language of advertising headline German magazines women’s magazines men’s magazines linguistic analysis lexis stylistics design of a text typography gender stereotypes
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ui5js/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 11. 2016
- Supervisor: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PATOČKOVÁ, Veronika. \textit{Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2016. Available from: https://theses.cz/id/cgmogm/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsDoctoral programme / field:
Philology (4-years) / German Language
Theses on a related topic
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková