Mgr. Veronika Patočková, Ph.D.

Doctoral thesis

Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer

Headlines in advertisements of German women’s and men’s magazines from the linguistic point of view
Abstract:
The doctoral thesis focuses on headlines in advertisements of German women’s and men’s magazines from the linguistic point of view. The theoretical part of the thesis addresses an overview of advertising specifics and the specific language of advertising and explanation of key concepts, regarding especially the advertisement structure, the headline itself and its structure, the language of advertising …more
Abstract:
Předkládaná disertační práce se z lingvistického hlediska zabývá titulky reklam ve vybraných německých časopisech pro ženy a pro muže. V teoretické části je pozornost věnována především představení specifik reklamy a jejího jazyka, dále pak objasnění klíčových pojmů, které se týkají struktury reklamního inzerátu, charakteristiky reklamního titulku, jazyka reklamy, genderových stereotypů a časopisů …more
 
 
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 11. 2016
  • Supervisor: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
  • Reader: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta