Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer – Mgr. Veronika Patočková, Ph.D.
Mgr. Veronika Patočková, Ph.D.
Disertační práce
Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer
Headlines in advertisements of German women’s and men’s magazines from the linguistic point of view
Abstract:
The doctoral thesis focuses on headlines in advertisements of German women’s and men’s magazines from the linguistic point of view. The theoretical part of the thesis addresses an overview of advertising specifics and the specific language of advertising and explanation of key concepts, regarding especially the advertisement structure, the headline itself and its structure, the language of advertising …víceAbstract:
Předkládaná disertační práce se z lingvistického hlediska zabývá titulky reklam ve vybraných německých časopisech pro ženy a pro muže. V teoretické části je pozornost věnována především představení specifik reklamy a jejího jazyka, dále pak objasnění klíčových pojmů, které se týkají struktury reklamního inzerátu, charakteristiky reklamního titulku, jazyka reklamy, genderových stereotypů a časopisů …víceKlíčová slova
reklama tištěný inzerát jazyk reklamy reklamní titulek německé časopisy časopisy pro ženy časopisy pro muže lingvistická analýza syntax lexika stylistika design textu typografie genderové stereotypy advertising advertisement language of advertising headline German magazines women’s magazines men’s magazines linguistic analysis lexis stylistics design of a text typography gender stereotypes
Jazyk práce: němčina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ui5js/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 11. 2016
- Vedoucí: Mgr. Vlastimil Brom, Ph.D.
- Oponent: doc. PhDr. Jiřina Malá, CSc., doc. PhDr. Gabriela Rykalová, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
PATOČKOVÁ, Veronika. \textit{Linguistische Untersuchung von Werbeheadlines in ausgewählten deutschen Zeitschriften für Frauen und für Männer}. Online. Disertační práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2016. Dostupné z: https://theses.cz/id/cgmogm/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Filologie (čtyřleté) / Německý jazyk
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková