MMORPG v každodennosti z pohledu jeho uživatelů – Mgr. Matouš Márai
Mgr. Matouš Márai
Master's thesis
MMORPG v každodennosti z pohledu jeho uživatelů
MMORPG in Everyday life from the Perspective of its Users
Abstract:
Práce se zabývá způsoby užívání masivně hraných her na hrdiny v každodennosti z pohledu hráčů, na příkladu populárního světa World of Warcraft. Cílem je prozkoumat návyky při užívání syntetických světů a začlenění kyberprostoru do každodenního světa jeho uživatelů. Využita je metoda hloubkového rozhovoru, při čemž výzkumník přistupuje k určitému fenoménu v prostředí jeho užívání. Prozkoumání virtuálního …moreAbstract:
Thesis is focused on the possible ways of using massively multiplayer online role-playing games in everyday life, especially in case of the World of Warcraft, popular game environment. The goal is to explore synthetic worlds and their affiliation in the everyday life. The method of research is interview, the explorer approach the problem in environment of its usage. Exploring the virtual being in everyday …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ekhaa/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Lukas Blinka, PhD.
- Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Using IBM Cloud serivces to support qualitative research
Egzon Korenica -
Qualitative research in selected social groups
Gunel Gahramanova -
Qualitative research in selected social groups
Ekaterina Nevzgodova -
Qualitative research of attachment relationships in homoparental families
Jiří Ammer -
"Face" and its performance. Qualitative research among Chinese migrants in London.
Zuzana Pavloňová -
Application of Natural language processing to enhance qualitative research used for marketing
Poj Nuangniyom Netsiri -
Motivace a locus of control u hráčů World of Warcraft
Marek HRTOŇ -
Závislostní chování na internetu v prostředí MMORPG
Jan Gabriel