Zhodnocení významu značky z hlediska kupního chování spotřebitele – Václav Houba
Václav Houba
Bachelor's thesis
Zhodnocení významu značky z hlediska kupního chování spotřebitele
Assessment of the brand importance for consumer purchasing decision
Abstract:
V současné době se na trhu s potravinami vyskytuje nepřeberné množství značek, mezi kterými se průměrný spotřebitel zpravidla nemůže orientovat. Každý zná nějaké množství značek, s jejichž výrobky přichází často do styku a na takové značky má vybudovaný nějaký názor. Ne u všech kategorií potravin však spotřebitelé přikládají značce nakupovaného zboží stejnou váhu.Bakalářská práce je zaměřena na zkoumání …moreAbstract:
Currently, there is a huge variety of brands at the grocery market, among which the average consumer cannot usually navigate. Everyone knows several brands whose products they often encounter and have some opinion on such brands. Not every category of food though, evokes the same interest of different brands in consumers’ minds.This bachelor thesis deals with the study of the importance that consumers …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Daniela Šálková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOUBA, Václav. \textit{Zhodnocení významu značky z hlediska kupního chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2019. Available from: https://theses.cz/id/cnq60n/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics and Management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
The package as a tool of marketing communication
Daniela Jiroutová -
Vliv marketingové komunikace na rozhodování spotřebitele
Dominika Buchtová -
Faktory ovlivňující nákupní rozhodování českých spotřebitelů
Kristýna Holasová -
Marketingové strategie firem a rozhodování spotřebitelů
Adriana Ryjáčková -
Odlišnosti kupního rozhodování spotřebitelů v České republice a USA a jejich význam pro marketingovou komunikaci
Eva Papežová -
Marketingová komunikace na podporu prodeje The North Face Ostrava
Ellen Kocichová -
The Impact of Covid-19 on Consumer Purchase Decision of Luxury Products in the Kingdom of Saudi Arabia
Raoah Marghalani -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights