Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele – Klára Hrabčáková
Klára Hrabčáková
Bachelor's thesis
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
The Effect of Advertising Slogan on the Consumer Buying Decision Process
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na působení reklamního sloganu na nákupní a rozhodovací proces spotřebitele a psychické procesy spotřebitele. Zároveň je zde zmíněn vliv tzv. efektu dezinformace. V teoretické části práce je nejprve popsána reklama, poté jsou zmíněny psychické procesy spotřebitele a psychologie reklamy, kde je především charakterizován efekt dezinformace. V poslední kapitole jsou popsána …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on advertising slogan and its influence on shopping, consumer decision-making process and consumer psychological processes. At the same time, the influence of the so-called effect of misinformation is mentioned. In the theoretical part of the thesis, advertising is described first, then the section focuses on psychological processes of the consumer and psychology of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/stoey/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Monika Hegarová -
Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele
Daniel Havlíček -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
How has digital marketing evolved during COVID-19 pandemic as a result of a sedentary consumer? With a focus on marketing communication strategy.
Fabiana Carrasco Cueto -
Marketing and Consumer Behavior
Alissa Kazazayeva -
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka