Klára Hrabčáková

Bachelor's thesis

Vliv reklamního sloganu na nákupní rozhodovací proces spotřebitele

The Effect of Advertising Slogan on the Consumer Buying Decision Process
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na působení reklamního sloganu na nákupní a rozhodovací proces spotřebitele a psychické procesy spotřebitele. Zároveň je zde zmíněn vliv tzv. efektu dezinformace. V teoretické části práce je nejprve popsána reklama, poté jsou zmíněny psychické procesy spotřebitele a psychologie reklamy, kde je především charakterizován efekt dezinformace. V poslední kapitole jsou popsána …more
Abstract:
The bachelor thesis is focused on advertising slogan and its influence on shopping, consumer decision-making process and consumer psychological processes. At the same time, the influence of the so-called effect of misinformation is mentioned. In the theoretical part of the thesis, advertising is described first, then the section focuses on psychological processes of the consumer and psychology of advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní