Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky – Veronika Nováková
Veronika Nováková
Master's thesis
Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky
Use of corporate philanthropy to strengthen the brand value
Abstract:
Diplomová práce se zabývá řízením firemní filantropie v bance, jejím reportováním a dopadem na hodnotu značky. V teoretické části autorka popisuje společenskou odpovědnost a firemní filantropii s důrazem na přínos pro firmu. Dále uvádí, jaké jsou možnosti měření hodnoty značky a povinnosti nového vykazování firemní filantropie firmami od roku 2017 dle směrnice Evropské Unie. Praktická část popisuje …moreAbstract:
The theses works with company social responsibility in a banking sector, it's reporting and with a way it influences total brand value. The theoretical part is focused on description of social responsibility and company's philantropy with a emphasis on it's benefits for a company. Special parts are dedicated to possibilities of brand value evaluation and also to a new EU directive on non-profit report …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 2. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/44252
Thesis defence
- Date of defence: 3. 2. 2015
- Supervisor: Marcela Zamazalová
- Reader: Klára Vyhnánková
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/44252
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Corporate social responsibility and its role in the public relations
Nelli Darbinyan -
CSR – nezbytná součást Corporate Identity
Ondřej Blažek -
Zisk a etika v podnikání ve světle konceptů Corporate Governance a Corporate Social Responsibility
Jana Bugnovská -
Vnímání Corporate Social Responsibility kulturních projektů návštěvníky
Martina Vachalová -
Corporate Climate Responsibility
Marta Hadravová -
Význam společenské odpovědnosti CSR (Corporate Social Responsibility) pro vybranou firmu
Jana Ptáčníková -
Význam společenské odpovědnosti CSR (Corporate Social Responsibility) pro vybranou firmu
Soňa Hovadíková -
Corporate Social Responsibility Gujarat, India case study of “SUNPHARMA”, “TORRENT POWER”and “ ZYDUS LIFESCIENCES Ltd
Tahir Shaikh