Veronika Nováková

Master's thesis

Využití firemní filantropie pro posilování hodnoty značky

Use of corporate philanthropy to strengthen the brand value
Abstract:
Diplomová práce se zabývá řízením firemní filantropie v bance, jejím reportováním a dopadem na hodnotu značky. V teoretické části autorka popisuje společenskou odpovědnost a firemní filantropii s důrazem na přínos pro firmu. Dále uvádí, jaké jsou možnosti měření hodnoty značky a povinnosti nového vykazování firemní filantropie firmami od roku 2017 dle směrnice Evropské Unie. Praktická část popisuje …more
Abstract:
The theses works with company social responsibility in a banking sector, it's reporting and with a way it influences total brand value. The theoretical part is focused on description of social responsibility and company's philantropy with a emphasis on it's benefits for a company. Special parts are dedicated to possibilities of brand value evaluation and also to a new EU directive on non-profit report …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 2. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2015
  • Supervisor: Marcela Zamazalová
  • Reader: Klára Vyhnánková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44252