Dominik Dolejší
Master's thesis
Hudební kontrapunkt ve filmu
Musical Counterpoint in Movies
Abstract:
Zasazením hudebního kontrapunktu jako způsobu práce s hudbou v audiovizuálním díle do kontextu evropského myšlení protikladů je otevřeno samo téma práce – pochopení hudebního kontrapunktu ve filmu jako smyslutvorného prvku. Kromě filosofického úvodu a vysvětlení samotného pojmu hudební kontrapunkt teoretická část práce představuje hlavní koncepce hudebního kontrapunktu ve filmu podle teoretiků filmu …moreAbstract:
The topic of the thesis – understanding the musical counterpoint in movies as a meaning creating element - is introduced through showing it in the context of European continental philosophy of contrast (or even antinomy). The theoretical part then continues with explaining the term musical counterpoint in terms of musical theory and then explores understanding of musical counterpoint in movies within …moreKeywords
americká kinematografieKeywords
ruská kinematografieKeywords
analýzy filmových dělKeywords
filmová hudbaKeywords
zvuk (film)Keywords
hudební dramaturgieKeywords
česká kinematografie
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 9. 2018
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/12813
Thesis defence
- Date of defence: 27. 9. 2018
- Supervisor: Jakub KUDLÁČ
- Reader: Petr NEUBAUER
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 14. 5. 2019 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMaster programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Zvuková tvorba
Theses on a related topic
-
Stylizace obrazu amerických kameramanů v kinematografii 60tých a 70tých let 20. století
Jan Chajewski -
Očista digitálnej kinematografie
Martin Repka -
Kulturní fúze v kontextu vietnamské kinematografie
Mai Lan Nguyenová -
Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018
Štěpánka Ansorge -
Analýza finanční podpory filmových projektů Státním fondem kinematografie v letech 2013-2019
Zuzana Juklová -
Kinematografie Carlose Reygadase v kontextu jeho vzorů: Bressona, Tarkovského a Rosselliniho
Tomáš Klein -
ZROZENÍ A VÝZNAM FENOMÉNU TANCE V „ CINE DE CABARETERAS“ VRÁMCI MEXICKÉ KINEMATOGRAFIE
Rolando Garduňo -
Kinematografie metamorfózy: Tělo a transformace ve filmech Bertranda Mandica
Eliška Lubojatzká