Frederika Fuxová

Master's thesis

Využití sociálních médií v předvolební kampani: prezidentské volby 2018 v České republice

The use of social media in election campaign: Czech presidential elections in 2018
Abstract:
Tato práce se zabývá využitím sociálních médií v prezidentských volbách konaných v lednu 2018 v České republice. Jejím cílem je prostřednictvím analýzy příspěvků na Facebooku a Twitteru zjistit, do jaké míry kandidáti, kteří se ucházeli o prezidentský úřad, využívali sociálních médií, a to konkrétně Facebooku, Twitteru a Youtube. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá politickým marketingem …more
Abstract:
The subject of this thesis is use of social media in the presidential election held in the Czech Republice in January 2018. Its aim is to find out by means of Facebook and Twitter contributions´ analysis in what extent the candidates who stood in for the presidential office used the social media, specifically Facebook, Twitter and Youtube. The thesis is divided in theoretical part dealing with political …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 8. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2018
  • Supervisor: Vladimíra Dvořáková
  • Reader: Jan Němec

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/73125