Oldřich Kučera

Bachelor's thesis

Consumers´ decisionmaking under Salop´s model: Key study on Starbucks Prague and Richmond business model

Rozhodování spotřebitelů na základě Salopova modelu: Případová studie obchodního modelu společnosti Starbucks v Praze a Richmondu
Abstract:
Tato bakalářská práce analyzuje obchodní model společnosti Starbucks v Praze a Richmondu, se zvláštním zaměřením na spotřebitele a jeho proces rozhodování. Hlavním přínosem práce je zejména odvození a konstrukce převráceného Salopova modelu, který používá náklady na dojížďku jako endogenní proměnnou. Za použití této upravené verze Salopova modelu jsou následně spočítány, interpretovány a porovnány …more
Abstract:
This bachelor thesis analyses the Starbucks business model in Prague and Richmond, focusing on the company’s consumers and their decision-making. The main contribution of the thesis is the inverting of Salop’s circle model with an emphasis on having transportation costs as an endogenous variable. Using this modified Salop’s circle model, the transportation costs of the average Starbucks consumer in …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 11. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 30. 1. 2023
  • Supervisor: Klára Čermáková
  • Reader: Jakub Čihák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/88091