Veronika Kuncová

Master's thesis

Vnímání cause related marketingu českým spotřebitelem

Perceptions of Cause Related Marketing by Czech Consumers
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním cause related marketingu jako moderního nástroje komunikace, který umožňuje propojit zájmy komerční sféry s potřebami neziskového sektoru. Teoretická část představuje pojem cause related marketing a stanovuje jeho definici, mechanismy fungování a efekty, které přináší jednotlivým subjektům. Dále popisuje typické postoje spotřebitelů k tomuto konceptu a faktory …more
Abstract:
This diploma thesis describes Cause Related Marketing as a modern communication tool which enables to link commercial business interests to the needs of the nonprofit sector. The theoretical part presents the term Cause Related Marketing and specifies its definition, mechanisms and effects it brings to individual subjects. It also describes typical consumer attitudes to the concept and factors that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 10. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 9. 2012
  • Supervisor: Markéta Lhotáková
  • Reader: Květa Olšanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/33422

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod