Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu – Ester Jagobová
Ester Jagobová
Bachelor's thesis
Obal a etiketa produktu z pohledu neuromarketingu
Package and Product Label from the Perspective of Neuromarketing
Abstract:
Hlavním cílem této práce je pomocí metody Eye-Tracking zjistit, do jaké míry obal a etiketa produktu ovlivňuje nákupní rozhodování spotřebitele. K ověření tohoto cíle bude použitý neuromarketingový přístup. Jako vedlejší cíl této závěrečné práce je vytvořit doporučení, pro tvorbu ideálního obalu a etikety. K dosažení výše uvedených cílů budou využity grafické programy, k tvorbě návrhů obalů a dotazníkové …moreAbstract:
The main objective of this work is to determine the extent to which the packaging and product label affects the purchasing decisions of the consumer. Neuromarketing approach will be used to verify this goal. As a secondary objective of this final work is to make recommendations for creating ideal packaging and labels. To achieve the above objectives, graphical programs will be used to create package …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/vtczg/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Shopping Behavior and Consumer Preferences for Outlet Centers
Helena Ježková -
How online grocery shopping alters food-related consumer behavior
Klára Šarkovská -
Neuromarketing a jeho vliv na nákupní chování spotřebitelů
Kristýna Hörnerová -
Neuromarketing a spotřební chování
Silvie Vaculčíková -
Neuromarketing: Koncept intuitivního marketingu
Simona Sciranko -
Neuromarketing a reklama
Petra Svobodová -
Neuromarketing v rámci fastfoodových značiek
Michal Malíček -
Aroma jako faktor ovlivňující nákupní chování spotřebitele
Rana Isac