Analýza chyb v diktátech žáků po absolvování 1. stupně ZŠ – Bc. Barbora Trifanová
Bc. Barbora Trifanová
Bachelor's thesis
Analýza chyb v diktátech žáků po absolvování 1. stupně ZŠ
Analysis of Mistakes in Dictates of Students after Elementary School
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou pravopisných chyb v diktátech žáků po absolvování 1. stupně základní školy. Cílem práce je rozdělení chyb do různých kategorií podle předem daných kritérií a příprava pro jejich pozdější využití v počítačovém programu pro procvičování diktátů. Diktát uvedený v příloze je zkušebním diktátem pro tento program a další studenti pracující na tomto programu jej budou …moreAbstract:
This bachelor thesis is concerned with mistakes in dictates of students from sixth grade up. The goal of my work is to divide the mistakes into various categories according to beforehand given criteria and the preparation for its later usage in computer programme for practising dictates. The dictate given in the appendix is a probationary dictate for this programme and other students who are working …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/pk1ew/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 1. 2014
- Supervisor: Mgr. Marek Grác, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / Czech Language with Orientation on Computational Linguistics
Theses on a related topic
-
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Kultura v letech 1918-1948 jako reakce na politickou situaci v Československu a její využití v hodinách vlastivědy na 1. stupni ZŠ
Helena STOUPOVÁ -
Taneční a pohybová výchova pro 1. - 3. ročník 1. stupně základní školy
Kateřina Priščáková -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
Bilingual Children in EFL Classes at Elementary School
Monika Zieglerová -
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Tereza Kalivodová