Bc. Andrea Horňáková

Bachelor's thesis

Vliv zobrazování žen v reklamě na nákupní chování spotřebitele

The effect of displaying women in advertising on the consumer buying behaviour
Abstract:
Hlavním cílem práce je vysvětlit, jaký vliv má obraz ženy v reklamě na tělesné sebepojetí žen v české společnosti. Dále má práce dva vedlejší cíle. Prvním z nich je zjistit, jak reklamy pro ženy ovlivňují spotřebitelky při výběru produktů v typicky ženských segmentech. Dalším vedlejším cílem je ověřit, jaký „ideál“ ženské krásy upřednostňují muži v dnešní české společnosti a nakolik se tento ideál …more
Abstract:
The main objective of this Bachelor thesis is to explain the effect of displaying women in advertising on the perception of woman’s body image. There are two side objectives correlated with this topic. The first side objective is to find out how advertisement affects women buying behaviour at segments like underwear and cosmetics products. The second side object is to verify what is the real ideal …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2019
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní