Kai Dominik Renchen

Doctoral thesis

Influencer impact on brand awareness

Vliv influencerů na povědomí o značce
Abstract:
Internet změnil marketingovou komunikaci a spotřebitelé jsou nyní asertivnější. Získávají informace samostatně online a stále častěji na mobilních médiích a berou komunikaci související s produkty do svých rukou přes sociální média. Klíčovými postavami na webech jsou influenceři, kteří využívají svého postavení cíleným způsobem k inzerování a komunikování produktů a značek svým sledujícím, často na …more
Abstract:
The internet has changed marketing communication and consumers have become more self-assertive. They get informed online, self-reliantly and increasingly on mobile media and take product-related communication into their own hands via social media. Influencers are gatekeeper figures on the web who utilize their position in a targeted way to advertise and communicate products and brands to their followers …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 9. 2022
  • Supervisor: Elenica Pjero, PhD.
  • Reader: Luboš Střelec, doc. Ing., Ph.D., Jaroslav Světlík, prof. Ing., Jan Kramoliš, externi

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta