Kai Dominik Renchen
Doctoral thesis
Influencer impact on brand awareness
Vliv influencerů na povědomí o značce
Abstract:
Internet změnil marketingovou komunikaci a spotřebitelé jsou nyní asertivnější. Získávají informace samostatně online a stále častěji na mobilních médiích a berou komunikaci související s produkty do svých rukou přes sociální média. Klíčovými postavami na webech jsou influenceři, kteří využívají svého postavení cíleným způsobem k inzerování a komunikování produktů a značek svým sledujícím, často na …moreAbstract:
The internet has changed marketing communication and consumers have become more self-assertive. They get informed online, self-reliantly and increasingly on mobile media and take product-related communication into their own hands via social media. Influencers are gatekeeper figures on the web who utilize their position in a targeted way to advertise and communicate products and brands to their followers …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 16. 9. 2022
- Supervisor: Elenica Pjero, PhD.
- Reader: Luboš Střelec, doc. Ing., Ph.D., Jaroslav Světlík, prof. Ing., Jan Kramoliš, externi
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsDoctoral programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Fashion marketing - fashion blog jako nástroj marketingové komunikace
Adéla Kopelová -
Fashion marketing na internetu - soubor kazuistik a jejich obsahové a formální zpracování
Natálie Blahová -
Specifika IMK ve vybraném oboru – fashion marketing (případová studie IMK portfolia produktů značky DERMACOL – z hlediska změny módních trendů)
Denisa Hustolesová -
Vliv a využití sociálních sítí na Fashion marketing firmy Never Enough
Cong Thanh Pham -
Fashion marketing na internetu - soubor kazuistik a jejich obsahové a formální zpracování
Silvia Sleziaková -
Fashion marketing na internetu
Michaela Havlová -
Marketingová komunikace na B2B a B2C online trzích módy
Sandra Friebová