Inkluzivní vzdělávání z pohledu rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. – Bc. Veronika Šimíková
Bc. Veronika Šimíková
Bachelor's thesis
Inkluzivní vzdělávání z pohledu rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Inclusive Education from the Perspective of Parents of Pupils with Special Educational Needs.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma inkluze, konkrétně na vnímání inkluzivního vzdělávání z pohledu rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami navštěvujících 1. stupeň základních škol. Teoretická část popisuje, co inkluze vlastně znamená, snaží se vymezit rozdíly mezi různými termíny a definicemi a poukazuje na důležitost inkluzivních aktérů v praxi. Výzkumná část se zabývá interpretací …moreAbstract:
This bachelor thesis is focused on the topic of inclusion, specifically on the perception of inclusive education from the perspective of parents of pupils with special educational needs attending primary school. The theoretical part describes what inclusion really means, aims to define the differences between various terms and definitions, and points out the importance of inclusive participants in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ff9e1/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 9. 2020
- Supervisor: doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIMÍKOVÁ, Veronika. \textit{Inkluzivní vzdělávání z pohledu rodičů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2020. Available from: https://theses.cz/id/d774km/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Education / Education
Theses on a related topic
-
Inkluzivní vzdělávání v České republice a v Anglii
Klára Lehká -
Consequences of the post-pandemic on the education system of Turkey (case study "Turkish students")
Simay Goze Erdinc -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Spolupráce mateřské a základní školy aneb Trochu jiná cesta do školy. Co-operation of nursery school and primary school or Another way how to get to school.
Michaela MAŠATOVÁ -
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych -
Rotational teaching of English language at Primary and Lower Secondary school
Michal Pospíšil -
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Dominika Slabá