Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School – Bc. Dominika Slabá
Bc. Dominika Slabá
Bachelor's thesis
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá možností náhrady hodin anglického jazyka založených na používání učebnic, za hodiny postavené na didaktických hrách, které by dosáhly stejného vzdělávacího výsledku. Práce se skládá z teoretické části, která je založená na metodologických a didaktických zdrojích, a z empirické části, která obsahuje vytvořené plány hodin, autorčina zhodnocení odučených hodin, zpětnou …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the possibility of replacing textbook-based English lessons with game-like activities to get an equal outcome. The thesis consists of a theoretical part, based on methodological and didactic sources, and an empirical part, using created lesson plans, the author’s evaluation of the lessons, learners’ feedback, and testing. Two classes of second-grade learners were chosen …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2021
Identifier:
https://is.muni.cz/th/aoyx0/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2021
- Supervisor: Mgr. Jana Chocholatá, Ph.D.
- Reader: Mgr. Šárka Cox
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
SLABÁ, Dominika. \textit{Using game-like activities as a replacement of textbooks in English language lessons at Primary School}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2021. Available from: https://theses.cz/id/d8s3g3/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / English Language for Education
Theses on a related topic
-
Metodická a určovací pomůcka pro odběr, mikroskopování a určování sinic a řas pro žáky základních škol
Michaela Pohorská -
Práce s mechanizmy a projevy pozitivního a negativního transferu mezi ruštinou a češtinou při výuce ruského jazyka
Sendy Motin -
Komparace učebnic a výuky geografie v Česku a Novém Jižním Walesu
Monika POLÁŠKOVÁ -
Tristan a Izolda v české a evropské literatuře (včetně filmových a divadelních adaptací)
Alžběta ŽÁKOVČÍKOVÁ -
Soubor studijních materiálů a pomůcek pro výuku tématu geografie obyvatelstva a sídel
Vojtěch CVAN -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
American and British English Pronunciation in English Songs and Learners' Perception of the Differences
Žaneta Voldánová