Vybrané problémy konkurenceschopnosti malých a středních podniků na vnitřním trhu EU – Ing. Mgr. Emília Solčanová
Ing. Mgr. Emília Solčanová
Diplomová práce
Vybrané problémy konkurenceschopnosti malých a středních podniků na vnitřním trhu EU
Selected competitiveness problems of small and medium business within european union market
Abstract:
Small and medium enterprisers represent an inseparable part of all developed economics. In spite of their irretrievable task, they face various obstacles, which weaken their position within market. Problems connected with acquisition of capital, complicated access to new technologies, unavailability of qualified personnel reduced their competitiveness of small and medium enterprisers. Programs supporting …víceAbstract:
Abstrakt Malé a stredné podniky predstavujú neoddeliteľnú súčasť všetkých rozvinutých ekonomík. Aj napriek svojej nenahraditeľnej úlohe narážajú na prekážky oslabujúce ich postavenie na trhu. Problémy so získavaním kapitálu, zložitý prístup k novým technológiám, nedostupnosť kvalifikovanej pracovnej sily znižujú konkurencieschopnosť sektora malých a stredných podnikov. Programy na podporu malých a …víceKlíčová slova
Malé a stredné podniky Podnikateľské prostredie Konkurecieschopnosť Podpora Politika Marketingové riadení Finančné riadenie podniku Riadenie ľudských zdrojov Small and medium business Entrepreneurial environment Competitiveness Support Polics Marketing management Financial management Human resource management
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 4. 2009
Identifikátor:
https://is.vsfs.cz/th/qpniy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 6. 2009
- Vedoucí: Ing. Martina Šudřichová, Ph.D.
- Oponent: Ing. Zdeněk Voznička, CSc.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- nikomu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola finanční a správníVysoká škola finanční a správní
Magisterský studijní program / obor:
Ekonomika a management / Řízení podniku a podnikové finance
Práce na příbuzné téma
-
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
Electronic Marketing in Small and Medium Business
Tugba Bozkurtová -
Electronic Marketing for small and medium business
Jan Pouska -
Practices and Perceptions of Business Ethics in Small and Medium Enterprises (SMEs) in Nigeria
Glory Elias -
Social media as a part of PR for small and medium businesses: how to survive and succeed
Anna Isakova -
Decision-making process on the implementation of data analytics solutions in the small and medium-sized business
Volha Bahlai -
The importance of Small and Medium Business Enterprises to regional development
Jan Vykysalý -
The Adoption of Business Process Management in Small and Medium Enterprises
Jiří Kolář