Vliv pandemie Covid-19 na chování spotřebitele při nákupu potravin online – Bc. Alice Baculáková
Bc. Alice Baculáková
Master's thesis
Vliv pandemie Covid-19 na chování spotřebitele při nákupu potravin online
The impact of the Covid-19 pandemic on online food purchasing consumer behaviour
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na chování spotřebitele při nakupování potravin online a vliv pandemie Covid-19 na toto chování. Cílem práce je zjistit hlavní faktory, které spotřebitele při nákupu potravin online ovlivňují, jejich váhy a důsledky pandemie. Pro splnění cíle práce byly vytvořeny výzkumné otázky, které byly zodpovězeny díky kvantitativnímu šetření v podobě dotazníku na českých spotřebitelích …moreAbstract:
This thesis focuses on consumer behaviour during online grocery shopping and the impact of the Covid-19 pandemic. The aim of this thesis is to find out the main factors that influence consumers during online grocery shopping, their importance and the consequences of the pandemic. To fulfil the aim of this thesis, research questions were created, which were answered thanks to a quantitative survey in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 1. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/eiemy/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2023
- Supervisor: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Ondřej Částek, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BACULÁKOVÁ, Alice. \textit{Vliv pandemie Covid-19 na chování spotřebitele při nákupu potravin online}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2023. Available from: https://theses.cz/id/dc5527/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Preference zákazníků při nakupování potravin online v komparaci s nakupováním potravin v obchodě ve Středočeském kraji
Petra Otradovská -
Identifikace faktorů působících na chování zákazníka při online nákupu potravin
Radka Bauerová -
Motivace k online nakupování potravin v České republice
Kristýna Lačná -
Spotřebitelské chování seniorů v online prostoru: faktory ovlivňující nákup potravin
Lenka Zachová -
Online nakupování potravin na českém trhu
Nella FIKERLOVÁ -
Online nakupování potravin na českém trhu
Lucie BLÁHOVÁ -
Postoje a preference českých spotřebitelů k online nakupování potravin
Svetlana Semenova -
Online nakupování potravin na vybraných českých e-shopech
Vasilisa Popova