Mgr. Bc. Anna PALACKÁ
Master's thesis
Informovanost rodičů o syndromu ADHD
Knowledge of parents about ADHD
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na informovanost rodičů v oblasti problematiky ADHD. Cílem práce je zmapovat úroveň informovanosti rodičů o syndromu ADHD. Teoretická část se zabývá definováním základní terminologie pojmu ADHD, etiologie, symptomů a diagnostiky. Následující kapitola popisuje rodinu s dítětem s ADHD s nastalou situaci. Snahou je vymezit možnosti, jak dále působit na dítě a zvládat náročné …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on parental awareness in the field of ADHD. The aim of the work is to map the level of parents' awareness of ADHD syndrome. The theoretical part deals with defining the basic terminology of the term ADHD, etiology, symptoms and diagnosis. The following chapter describes a family with a child with ADHD. The aim is to define the possibilities of further influencing the child …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Date of defence: 3. 5. 2021
- Supervisor: Mgr. Iva Klugová, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
PALACKÁ, Anna. Informovanost rodičů o syndromu ADHD. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaUniversity of Ostrava
Pedagogical FacultyMaster programme / field:
Special Pedagogy / Special Pedagogy for Teachers
Theses on a related topic
-
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Potřeby rodičů dětí s poruchou pozornosti a hyperaktivitou
Martin KOLÍSEK -
Poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Michaela Vacková -
Subjektivní zkušenost rodičů s výchovou dětí s ADHD
Johana Pěchová -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ -
Postoje rodičů a sociálních pracovníků k práci s dětmi s ADHD
Pavla Pajerová -
Muzikoterapeutická práce s dítětem s ADHD
Simona Švástová -
Činnosti vychovatele ve školní družině s dětmi s ADHD
Pavlína Zvoníková