Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR – Bc. Ondřej Marček
Bc. Ondřej Marček
Master's thesis
Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR
Private brands management of Czech retail stores
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá privátními značkami českých maloobchodních řetězců a důvody jejich zavádění na trh. V první části této práce jsou představeny pojmy, jejichž znalost je nezbytná pro pochopení navazujících částí. Práce dále obsahuje přehled specifik privátních značek čtyř vybraných maloobchodních řetězců, zákaznický dotazníkový průzkum a dva polostandardizované rozhovory. Hlavním přínosem …moreAbstract:
This thesis presents private brands of Czech retail chains and the reasons for their introduction on the market. In the first part of this work, there is an introduction of concepts that are necessary for understanding the related parts. The thesis also includes an overview of specifics between private brands of four selected retail chains, customer questionnaire survey and two semi-standardized interviews …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/nf5bw/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2019
- Supervisor: RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
- Reader: doc. Ing. Milan Kašík, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Označování potravinářských výrobků značkami kvality
Pavlína Černá -
Psychologické aspekty zavádění nového produktu na trh
Lucie Hrušková -
Privátní značky používané v retailu
Jan Jungwirth -
Privátní značka jako nástroj komunikace obchodu
Klára Surmová -
Privátní značka jako nástroj komunikace obchodu
Vlasta Šetelová -
Návrh marketingové komunikace výrobce nábytku
Natálie Baránková -
Cesta náhradních dílů od výrobce k zákazníkovi
Miroslav Šona