Michaela Vejsadová

Master's thesis

Influencer marketing v prostředí Instagramu a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12–15 let

Influencer marketing on Instagram and its influence on consumer behavior of children aged 12-15 years
Abstract:
Diplomová práce charakterizuje dopady influencer marketingu na spotřební chování dětí ve věku 12-15 let. Cílem je i odhalit jejich schopnost rozpoznat reklamní příspěvky v prostředí sociální sítě Instagram. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy související s influencer marketingem a spotřebním chování dětí. Pro naplnění cílů bylo nejprve analyzováno označování reklamních příspěvků na Instagramu …more
Abstract:
Diploma’s Thesis is describing the impact of influencer marketing on consumer behavior of children aged 12-15 years. The aim is to reveal the ability of these children to recognize advertising posts on Instagram. Theoretical part of the thesis defines terms connected to influencer marketing and consumer behavior of children. To fulfill the objectives of the thesis was first analyzed tagging of advertising …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 7. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2020
  • Supervisor: Jan Koudelka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/78839

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management