Influencer marketing v prostředí Instagramu a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12–15 let – Michaela Vejsadová
Michaela Vejsadová
Master's thesis
Influencer marketing v prostředí Instagramu a jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12–15 let
Influencer marketing on Instagram and its influence on consumer behavior of children aged 12-15 years
Abstract:
Diplomová práce charakterizuje dopady influencer marketingu na spotřební chování dětí ve věku 12-15 let. Cílem je i odhalit jejich schopnost rozpoznat reklamní příspěvky v prostředí sociální sítě Instagram. Teoretická část diplomové práce vymezuje pojmy související s influencer marketingem a spotřebním chování dětí. Pro naplnění cílů bylo nejprve analyzováno označování reklamních příspěvků na Instagramu …moreAbstract:
Diploma’s Thesis is describing the impact of influencer marketing on consumer behavior of children aged 12-15 years. The aim is to reveal the ability of these children to recognize advertising posts on Instagram. Theoretical part of the thesis defines terms connected to influencer marketing and consumer behavior of children. To fulfill the objectives of the thesis was first analyzed tagging of advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 7. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/78839
Thesis defence
- Date of defence: 28. 1. 2020
- Supervisor: Jan Koudelka
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
VEJSADOVÁ, Michaela. \textit{Influencer marketing v~prostředí Instagramu a~jeho vliv na spotřební chování dětí ve věku 12–15 let}. Online. Master's thesis. Praha: University of Economics, Prague. 2019. Available from: https://theses.cz/id/dsqd3g/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/78839
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing
Kristýna Dvořáčková -
Influencer marketing ako dominantný nástroj online marketingovej komunikácie a jeho vplyv na spotrebiteľské správanie
Ester Turi Nagyová -
Využití influencer marketingu v marketingové komunikaci
Natálie Horňáková -
Reklamní příspěvky na sociálních sítích
Sabina KUŠNERIKOVÁ -
Consumer behavior in fast food restaurants
Eva Kulhavá -
Effectiveness of product placement on consumer behavior
Thilak Kumar Venkatesan Ravi Kumar -
Consumer behavior towards telemarketing
Tinatin Kharaishvili -
Lifestyle and consumer culture
Alissa Oparina