Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives – Marek LUTR
Marek LUTR
Bachelor's thesis
Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives
Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives
Abstract:
The main objective of this bachelor thesis is an analysis of culturally specific marketing which is focused on websites of international companies. The work is divided into two parts. The theoretical part of the paper discusses current trends and prospects of localization, describes key concepts and Dr. Singh?s five-level classification of websites on the basis of their cultural adaptation. It also …moreAbstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza kulturně specifického marketingu se zaměřením na webové stránky mezinárodních společností. Práce je rozvržena do dvou částí. Teoretická část práce rozebírá současné trendy a vyhlídky lokalizace, popisuje klíčové pojmy a pětistupňovou klasifikaci webových stránek dle jejich kulturní adaptace Dr. Singha. Popisuje rovněž Hofstedovy a Hallovy kulturní dimenze …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2013
Accessible from:: 30. 4. 2013
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
LUTR, Marek. Website Cultural Customization: Web Design and Marketing Perspectives. Zlín, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 30. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Metody lokalizace webových stránek
Maxim Nikulcha -
Lokalizace webových stránek v rámci procesu překladu
Jakub Srp -
Lokalizace jako specifický druh překladu
Gabriela MEČLOVÁ -
Metodika lokalizace webových aplikací
Jan Miřacký -
Případová studie lokalizace produktu
Kateřina PETRŮJOVÁ -
Lokalizace Vstupního profilu normy ISO/IEC 29110 do češtiny a jeho publikace v Eclipse Process Framework Composer
David Šimko -
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
Marketing kultury územní samosprávy - Evropská hlavní města kultury
Jakub Bušek